Oldal teteje

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
.

Vikár Béla Zeneiskola

Facebook

Barcsi Alapfokú Művészeti Iskola Vikár Béla Művészeti Iskolája

Logók

palyazat logo

palyazati logok2

Városunk

2015.08.21-2015.08.26.

 

Az idei évben a szülők és tanítványaink között felmerült az igény a nagy hagyományokkal működő tábor szervezésére és hogy a táborunkat lakóhelyünktől távolabb, a zenész és grafika szakos tanulók bevonásával erdei iskolai programokkal színesítve tervezzük meg. A művészeti erdei táborunkat 50 tanuló és 5 pedagógus, egy pedagógiai asszisztens bevonásával Dunapatajon a Fecske üdülőben erdei iskolai környezetben szerveztük meg.

A tábor fő célja a fúvós és egyéb kamara játék elsajátítása és a közösség építése volt. A délelőtti foglalkozásokon a fő hangsúlyt a szólamok minél gyorsabb elsajátítására fektettük. Miután egyénileg kiegyensúlyozottan tudtak saját hangszerükön játszani, jöhettek az összpróbák. Az erdei iskolai foglalkozások sport programok, korongozás, lovas program, csónakázás, kalocsai tányérfestés, kalocsai érseki könyvtár megtekintése voltak. Grafika szakos tanulóink vizuális naplót készítettek színesben vagy monokróm megoldással a napok eseményeiről, hangulatáról, érzelmekről, gondolataikról. Az elkészült munkákat lefotóztuk, a napló a gyerekeké maradt. A bakód-pusztai lovas programon lehetőséget kaptak a gyerekek, hogy mozgás közben megfigyeljék a lovat és a lovast. Fényképezték, amelyet felhasználnak további munkájuk alkotása során.

Tábor célja volt a tehetséges fiatalok tanórán, kötelező foglalkozáson túli művészeti fejlesztése táboroztatás kertén belül, erdei tábori körülmények között.

Az érintett gyerekek kora általános iskola 3. osztályától a gimnázium 4. évfolyamáig terjedt. (művészeti iskola 1-10. évfolyam)

A beválogatásnál a következő szempontokat vettük figyelembe:

Az általános intellektuális képességek (lényeglátás, problémamegoldás, emlékezet, figyelem, kreativitás) színvonala, és különböző speciális területeken nyújtott teljesítmények, versenyeken helyezést, díjazást elérő tanulókat részesítettünk előnyben.

A program kamarazenei foglalkozások és grafikai kiscsoportos, egyéni tevékenységeken keresztül, az esztétikai érzékenység – nyitottság, igényesség, fogékonyság – alakítása mellett, a zene megszólaltatásához szükséges hangszeres és képzőművészeti készségek megszerzésére, tudatosítására lehetőséget biztosított. A tábor zárónapján a közösségi házban kis kiállítást rendeztünk az elkészült alkotásokból, emellett a tábortűz zenészeink bemutatták elkészült darabjaikat.

A „közösségépítő” munkálatok az összpróba, sport, grafika, kézművesség és egyéb programokban jelentek meg, az idő alatt, míg a gyerekek ezt a hat napot eltöltötték ebben a Dunapataji csodálatos környezetben.