Oldal teteje

foto1 foto2 foto3 foto4 foto5
.

Vikár Béla Zeneiskola

Facebook

Barcsi Alapfokú Művészeti Iskola Vikár Béla Művészeti Iskolája

Logók

palyazat logo

palyazati logok2

Városunk

2015. augusztus 15-20.

Kiemelt feladatok egyike a tanulók, fiatalok testi és lelki egészségre nevelése, melynek alapja az egészséges életmódra nevelés. A pedagógusok feladata, hogy készítsék fel a tanulókat arra, hogy legyen igényük a helyes táplálkozásra, a mozgásra, ezért a szervezett táborunkban a napi 5-szöri étkezés gyümölcsöket és egészséges ételeket tartalmazott. Egyházaskozáron a Szuppi B.T. által üzemeltetett táborhelyen természet közeli néptánc tábort szerveztünk 30 néptánc szakos tanuló részvételével, 2 tánc pedagógus és 1 zenepedagógus megvalósítóval. A délelőtti programokon a táncok lépéseivel ismerkedtek meg növendékeink. A délutáni és szabadidős programok nagy sikert arattak a résztvevők körében. Megvásárolt programcsomag többek között nemezelést papírmerítést, kovácsolást, holdfénytúrát, gyógynövényszövést tartalmazott. A tábor természet közeliségéhez hozzátartozott a hagyományőrző előadás, falulátogatás, lovas szekeres kirándulás és a tábor mellett lévő állatsimogató udvar, melyben nyulakat, kecskéket, disznókat, szamarakat, bárányokat és lovakat gondozhattak a gyermekek.

Az esti programok daltanulás, táncház, tábortűz, lángos sütés voltak. A táncház zenei kíséretéről és daltanulásról egy zenekar gondoskodott.

A tábor a gyermekek tánckultúrájának és táncszeretetének fejlesztése, megerősítése céljából szerveződött. Különböző tájegységek népi kultúrájával, táncaival ismerkedtünk: Sárköz, Moldva, Sváb

            Sárköz: Lassú csárdás, Friss csárdás, Ugrós

                        Lényeges elem a folyamatos térmunka elsajátítása, rugózás, mint lábtechnika

            Moldva: Kecskés, Ördögútja, Hojna

                        Fontos az alakzatok megtartása: sor, köz, párok

            Sváb: Zeppel-polka

Központban aprólépések kigyakorlása, páros viszony

Új koreográfia nem készült, de a feladat a gyermekek táncfejlesztése volt. A táncpróbák és a szabadidős programok nagyban segítették a közösségi összetartozás erősödését, ami az elkövetkező tanév táncprogramjának minőségét és a gyermekek lelkesedését is nagyban növeli.

A táborhely vezetése is közreműködő volt programjaink segítésében, mint szervezési, mint tárgyi feltételek tekintetében. 5 programdús, jókedvű napot töltöttünk együtt táncos gyermekek és oktatóink.